Projektowanie stron internetowych – jak wygląda od środka?

Kategorie

Projektowanie stron internetowych – jak wygląda od środka

 

Projektowanie stron internetowych to bardzo ciekawe zajęcie. Tworząc stronę www pracujemy z niesamowitymi ludźmi i ocieramy się o jeszcze ciekawsze sytuację.

Projekt strony zaczynamy od wyboru technologii w jakiej zostanie wykonana, stworzenia makiety UI UX stworzonej przez web designera np w Adobe XD lub Figma, a następnie wdrażamy ją przez nas zespół doświadczonych programistów.

Wcześniejsze działania, wybór stacku technologicznego nie jest przypadkowy, jest bowiem oparty on o wcześniejsze analizy biznesowe, rynku oraz konkurencji.  Zobacz jak powstaje projekt stron internetowych krok po kroku i poznaj najlepsze praktyki.

Tworzenie stron www

Spis treści

 

Od czego zaczynamy projektowanie stron internetowych?

Projektowanie strony internetowej – kto będzie naszym odbiorcą?

Jaki stack technologiczny jest dostępny podczas projektowania stron internetowych?

Projekt graficzny strony www – jak się odbywa?

Co ma znaleźć się na stronie internetowej, aby była ona jasna i czytelna dla odbiorcy?

Jakie podstrony powinna posiadać strona www?

Testy oprogramowania – ważny punkt na check liście 

Strona internetowa – jaka jest cena usługi? 

Pozycjonowanie strony SEO – o czym pamiętać?

Podsumowanie 

 

Od czego zaczynamy projektowanie stron internetowych?

 

Projektowanie stron www zaczynamy od określenia zadania jakie ma pełnić w naszej firmie lub organizacji. Czy ma być to strona wizytówka, generująca leady, informacyjna, sprzedażowa.  

Wyróżniamy podstawowe 3 typy strony internetowej (nie mylić z zadaniem jakie ma spełniać) są to między innymi: strona wizytówka czyli klasyczna z zakładkami, one-page oraz landing page.

Zazwyczaj dominują strony wizytówki, inne typy są używane przede wszystkim do kampanii (zbieranie kontaktów) lub szybkich prezentacji wydarzeń lub produktów.

 

Projektowanie strony internetowej – kto będzie naszym odbiorcą?

 

Kiedy już dokładnie określiliśmy nasze potrzeby oraz zadania jakie ma spełniać strona internetowa, przyszedł czas na określenie grupy odbiorców. Jest to jeden z najważniejszych etapów, gdyż tutaj określamy kolorystykę, ułożenie elementów na stronie www, rodzaj tekstów i ich długość, dobór zdjęć co finalnie wpływa na utrzymanie odwiedzających i wykonywanie określonych akcji (np zostawienie kontaktu na landing page’u).

 

 

Jaki stack technologiczny jest dostępny podczas projektowania stron internetowych?

 

Jest to kolejny ważny element podczas projektowania stron internetowych. Wpływa on przede wszystkim na stabilność działania usługi, dostępność oraz mniejszą ilość problemów podczas dalszej rozbudowy czy exploatacji strony www. 

W naszej ofercie tworzenia stron www dostępne jest kilka technologii programistycznych takich jak: WordPress, PHP Symfony, Laravel, Javascript, React, React Native, VUE.JS.

Dla małych i średnich klientów polecamy ogólnodostępne rozwiązania typu CMS WordPress. Zapewnia on cykliczne aktualizację i pozwala w prosty sposób zarządzać stroną www bez użycia kodu.

Bardziej rozbudowane projekty dla dużych firm to przede wszystkim dedykowane rozwiązania bazujące na frameworkach (Laravel, React). Pozwalają one na dopasowanie strony i jej funkcji dokładnie pod specyfikę działania branży klienta coś w stylu garnituru szytego na miarę. Trzeba zaznaczyć, że jest to zdecydowanie droższe wyjście gdyż wymaga większych zasobów ludzkich.

 

Projekt graficzny strony www – jak się odbywa?

 

Jeżeli już mamy dobrany stack technologiczny i grupę odbiorców, przyszedł czas na kolejny ważny element podczas projektowania stron internetowych im Web Design. Podczas konsultacji z klientem zadajemy szereg pytań a na podstawie wniosków tworzymy projekt graficzny strony w np Adobe XD, Figma. 

 

Co ma znaleźć się na stronie internetowej, aby była ona jasna i czytelna dla odbiorcy?

 

Żeby strona internetowa była jasna i czytelna dla końcowego odbiorcy (klienta) dobieramy odpowiednie teksty, nagłówki, zdjęcia oraz kolory. Strona www powinna przede wszystkim zaspokajać potrzeby naszych odwiedzających czyli jeżeli jest to strona informacyjna o nowym produkcie powinniśmy w szerokim spektrum zaprezentować cały nasz produkt (opisy, zdjęcia).  

Warto dbać o porządek treści na stronie internetowej i zadbać i przemyślane ułożenie, gdyż od razu wywoła to efekt psychologiczny w postaci Dobra strona = Dobry kontrahent!

 

Jakie podstrony powinna posiadać strona www?

 

Jeżeli mamy stronę internetową wizytówkę zazwyczaj podstawowe podstrony to Kontakt, O nas, Oferta i inne określone podczas wcześniejszych analiz.

Każda utworzona podstrona będzie pełniła konkretne zadanie (informacyjne, sprzedażowe), jeżeli klient będzie chciał się skontaktować przejdzie do podstrony Kontakt i wyśle formularz, jeżeli będzie chciał się dowiedzieć o usługach i przeczytać ich opis wejdzie w zakładkę Oferta. Ilość i zadania zakładek są definiowane dla każdej branży, biznesu strony indywidualnie.

Warto jednak pamiętać, że mniejsza ilość zakładek jest dużo lepsza gdyż w prosty i przejrzysty sposób klient może się odnaleźć na stronie www. 

 

Testy oprogramowania – ważny punkt na check liście 

 

Jeżeli już nasza strona internetowa jest gotowa, warto zadbać o dokładne testy manualne i jednostkowe naszego projektu. Pozwoli to wykryć na wczesnym etapie niedoskonałości, i wprowadzić szybkie poprawki. Np jeżeli na naszej stronie internetowej nie działa formularz kontaktowy nie przychodzą zapytania – jest to utrata leadów kontaktowych, a przede wszystkim realna strata na zarobek.

Dlatego jest to bardzo ważny element, i warto cały czas cyklicznie testować naszą stronę aby zapobiec problemom w przyszłości.

 

Pozycjonowanie strony SEO – o czym pamiętać?

 

Pozycjonowanie stron internetowych – warto już na samym starcie projektu przygotować się na zbudowanie odpowiedniej struktury strony, friend linków, nasycenie słowami kluczowymi, odpowiednie meta-description, gdyż potem ułatwi to dalszą reklamę strony w wyszukiwarce Google. Pamiętaj także o monitoringu strony oficjalnymi narzędziami takimi jak Google Analytics , GSC, Senuto, Ahrefs – My ich używamy na co dzień. 

 

Strona internetowa – jaka jest cena usługi?

 

Cena usługi projektowania stron internetowych jest dość zróżnicowana. Wstępne koszta dla małej strony internetowej z dedykowanym wyglądem to koszt około 6-7 tyś netto. Bardziej rozbudowane projekty to koszt powyżej 10 tys złotych. Są to całkowite koszta strony pod tzw klucz.

Warto brać jednak pod uwagę, że są to ceny za profesjonalny projekt i cały zespół webdesigner, DPM, programiści, którzy będa pracować nad Twoim dedykowanym projektem.

 

Podsumowanie

 

Jak widzisz proces tworzenia strony internetowej angażuje bardzo dużo zasobów takich jak czas i pieniądze. Warto więc od samego początku pamiętać o wszystkich elementach od poprawnej i dokładnej analizy branży, odbiorców, web designu, wdrożenia, testowania i SEO.

Dopilnowanie tych elementów pozwoli na stworzenie naprawdę ciekawego i uniwersalnego projektu, który pozwoli na osiągniecie zamierzonych celów w internecie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]