Kampanie PPC co to jest?

PPC (Pay Per Click) jest to rodzaj kampanii reklamowej lub płatnych linków , wyświetlanych w głównych miejscach w wynikach wyszukiwania Google na ustawione frazy kluczowe. Ten system reklamowy jest bardzo wydajny dzięki korzystnemu modelowi rozliczeń – reklamodawca płaci dopiero po kliknięciu w link. Jest to bardzo często wybierana forma promocji dla nowych firm, które nie istnieją jeszcze w wynikach organicznych. Daje to możliwość natychmiastowego osiągnięcia Topowych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Reklama może przybierać formę także jako banery reklamowe oraz sponsorowane linki. Narzędzia typu Adwords posiadają w swojej bazie miliony stron partnerskich oferujących emitowanie reklam na ich portalach o danej tematyce.

Najpopularniejszym systemem PPC na świecie jest Google Kampanie Adwords oraz wszystkie jej rodzaje jak np Google Merchant. Innymi popularnymi systemami są Facebook ADS , Instagram ADS , Twitter ADS , LinkedIn , Tripadvisor oraz wiele innych portali gdzie możemy przeprowadzić płatną reklamę.

Dostępne są także inne modele rozliczeń. Jednym z nich jest np CPM – Cost Per Mille czyli pałcimy za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Kolejnym z nich jest system CPA – Cost Per Action tutaj zapłacimy wtedy kiedy internauta wykona określoną czynność Np: zapisze się do Newslettera.

Koszta Kampanii PPC w praktyce

Koszt reklamy PPC jest uzależniony od wielu czynników takich jak np: ilość i popularność słów kluczowych, ilość konkurentów reklamujących się na daną frazę, jakość naszej strony www oraz wiele innych. Czasem koszt kliknięcia to kilka groszy ale w najbardziej popularnych frazach może być to nawet 5zł czy więcej. Przed rozpoczęciem Kampanii PPC warto przeliczyć i dopasować budżet do rynku.

Co warto reklamować poprzez kampanie PPC?

Tak naprawdę to zależy od tego co przewiduję plan marketingowy danej firmy. Kampanie Adwords są przede wszystkim bardzo dobre dla nowych i małych firm ale i tych z bardzo dużym budżetem. Wszystko zależy od oczekiwań i celów naszego klienta. Więcej o celach marketingowych dowiesz się Tutaj.

Niezależnie czy prowadzisz Hotel, Restaurację, Mechanikę pojazdową czy Stomatologię to reklama PPC jest dla Ciebie. Warto to traktować jako dodatkowe źródło ruchu dla Twojej witryny internetowej.

Jakie są zalety Kampanii PPC:

  • Bardzo szybkie rezultaty

  • Płatność dopiero za efekt kampanii
  • Precyzyjne grupy docelowe odbiorców
  • Możliwość analizy efektów kampanii
  • Wysoki poziom dostosowania do potrzeb
  • Kontrola Budżetu wydasz tyle ile zaplanowałeś

Wady Kampanii PPC:

  • Krótkotrwałe Efekty – jeżeli przestaniesz płacić szybko spadniesz w rankingu
  • Możliwość klikania w reklamę przez konkurencję i przepalania budżetu
  • Codzienna kontrola i analiza wyników kampanii PPC

Podsumowanie

Kampanie PPC to bardzo dobry sposób aby zacząć przygodę z reklamą w internecie. Ich efekty są prawie natychmiastowe dzięki czemu możesz zacząć czerpać z nich korzyści od razu. Systemy do kontroli reklam są bardzo elastyczne dzięki czemu możesz w łatwy sposób monitorować wyniki kampanii.<br /> Tą gorszą stroną kampanii PPC są jej wady takie jak np: krótkotrwałe efekty czyli jeżeli przestaniesz placić Twoja kampania zostanie wyłączona i stracisz widoczność w internecie. Będzie ona cały czas widoczna w menadżerze lecz będzie miała status nieaktywny.