PPC (Pay Per Click) jest to rodzaj kampanii reklamowej lub płatnych linków , wyświetlanych w głównych miejscach w wynikach wyszukiwania Google na ustawione frazy kluczowe. Ten system reklamowy jest bardzo wydajny dzięki korzystnemu modelowi rozliczeń – reklamodawca płaci dopiero po kliknięciu w link. Jest to bardzo często wybierana forma promocji dla nowych firm, które nie istnieją jeszcze w wynikach organicznych. Daje to możliwość natychmiastowego osiągnięcia Topowych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Reklama może przybierać formę także jako banery reklamowe oraz sponsorowane linki. Narzędzia typu Adwords posiadają w swojej bazie miliony stron partnerskich oferujących emitowanie reklam na ich portalach o danej tematyce.
Najpopularniejszym systemem PPC na świecie jest Google Kampanie Adwords oraz wszystkie jej rodzaje jak np Google Merchant. Innymi popularnymi systemami są Facebook ADS , Instagram ADS , Twitter ADS , LinkedIn , Tripadvisor oraz wiele innych portali gdzie możemy przeprowadzić płatną reklamę.
Dostępne są także inne modele rozliczeń. Jednym z nich jest np CPM – Cost Per Mille czyli pałcimy za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Kolejnym z nich jest system CPA – Cost Per Action tutaj zapłacimy wtedy kiedy internauta wykona określoną czynność Np: zapisze się do Newslettera.